Presentation

Tänkte köra en presentation. Har nya läsare och allt sånt. Jag hatar verkligen att skriva sånthär, jag tycker bara det känns konstigt att sitta och skriva "dehär är jag, detta är mitt liv tralalalala" men jag ska försöka få det bra iaf.

Jag heter Majja Ingärd Charlotte Holgersson Bergdahl, eller egentligen Maja men de ska bytas inom en månad. Jag har skrivit mitt namn så hur länge som helst, mina vänner och mina föräldrar skriver det så med och jag vill att det ska vara så. Så jag ska byta till det, bara ett papper som ska skrivas ut och fyllas i.

Jag bor i Kalmar med min mamma, min låtsaspappa, min bror, min lillasyster och våra nio katter. Jag hälsar även på min pappa som bor i Malmö rätt ofta men jag kan inte säga att jag bor där för jag har inte varit där sen i april. Min äldre syster bor för tillfället i malmö för hon jobbar där så hon bor hos pappa som bor tillsammans med Pernilla och min tre-veckors gamla lillasyster. Såhär har jag haft det så länge som jag kan minnas om man räknar bort det faktum att min syster bor i Malmö just nu och inte i Kalmar. Jag trivs med att ha det såhär, visst jag hade gärna träffat min pappa tokmycket oftare, men han är min pappa och kommer alltid att vara och jag älskar honom lika mycket när han är 27 mil ifrån mig som när han är precis bredvid mig.


Jag bor i ett rött radhus som liknar precis varenda annat hus på området där jag bor, det tar två minuter att gå ner till vår badbrygga som är otroligt mysig och det är inte tusen småbarn vilket passar mig som inte gillar barn så mycket. Området där jag bor är lungt och mysigt, alla hälsar på varandra och är otroligt trevliga. Det finns tyvärr en del småbarn som gillar att väcka en tidigttidigt på helgmornar. Jag skulle helst bo på en stor gård men detta funkar också, nära havet, nära vänner och stan.

Jag har ridit sen jag var tre och ett halvt år och jag fick min första ponny när jag var fyra. Ett litet gotlandsruss vid namn Filur. Namnet passade honom alldeles utmärkt då han var en gammal busig herre, men samtidigt var han en perfekt första ponny. Det var inte bara att sitta och åka häst för när har blev uttråkad kunde han hitta på en massa hyss så man var tvungen att få honom att tänka på annat hela tiden. Jag saknar fortfarande att borra in huvudet i hans superlånga man och jag minns fortfarande massor av de sju år vi fick tillsammans. Tyvärr var han tvungen att avlivas när han var 29 år, han fick två foderstrupsförstoppningar och efter det så åldrades hans snabbt efter att ha varit superfräsch.

Jag har ridit jättemånga olika hästar under de år jag ridit och jag har tränat för flera olika duktiga tränare och jag har lärt mig massor utav olika människor. Just nu letar jag efter hästen med stort H men under tiden rider jag flera olika hästar. Sen jobbar jag även i ett travstall där jag rider och kör vilket är superskoj.
Lite bilder på de andra tre hästarna som satt stora hovavtryck i mitt hjärta.








Detta är tidsinställt och de är skrivet vid sju-halv åtta på morgonen så är de lite lustigt i texten så är det för jag inte tänkt så mycket när jag skrivit x)

Förresten, undrar ni något är det bara att fråga i en kommentar eller mail om ni hellre vill det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0