Poppe 10/8

Red nere i hans hage för paddocken var blöt och Poppe blir gladare och piggare av att vara ute och då kan han ta ut sitt steg lite mer och är inte lika instängd :) Började iaf med en lång framskrittning på lång och sedan kort tygel, tog sedan direkt galopp och joggade fram honom i galoppen. Hoppade över traven i framridningen för att få honom så mjuk som möjligt. Tog galopp i båda varven och sedan travade jag lite och sen var det massa övergångar, halter och sånt som gällde. Han var fin men övergångarna var inte alltid så bra! Skulle filma till en annonsfilm och jag tror vi fick det vi behöver :) Sedan fick Alice sitta upp ett tag och hon kände massa skillnad på honom, alltid kul att höra. Och han har blivit mjukare men han är fortfarande speciell att rida och man får vara väldigt försiktig men samtidigt lite bestämd!

Sen ville jag rida lite barbacka så då skrittade jag och galopperade lite. Testade trav med men det gick inte riktigt (a) Är verkligen supernöjd med honom och han jobbade på bra mestadels, lite tjafsig när vi skulle ta vänstergaloppen men det gick bra sen :) Tog med min kamera för den tar bättre bilder än vad Alice kamera gör så nu redigerar jag lite bilder lite snabbt och sen får ni dom i omgångar!

Står upp i galoppen under framjoggningen och jag vet att jag måste korta tyglarna en del men de behöver ni inte tjata på ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0