Poppe 4/8

Först skrittade vi fram på vägen upp till stallet och en bit på ett fält, han lunkade på snällt. Sen gick vi in i paddocken och först skrittade jag lite med kort tygel sen började jag jogga honom. Han var stel och väldigt emot  mina hjälper. La mig lite på volterna, travade över bommarna som låg framme. Fick ha väldigt mycket stöd med benen och ha en stadig men lätt hand, var tvungen att vara snabb med att berömma massor när han gick i en bra form för annars smet han lätt bakom lod för det var jobbigt att jobba med hela kroppen. I traven var han rätt fin, hade honom fram till ett ärligt stöd i bettet och han var väldigt fin när han inte smet bakom lod.

Sen när jag började galoppera kände jag direkt att det var de vi behövde lägga mer tid på detta passet. Började att ligga mycket på volt sa Alice att jag kunde testa att lägga mig på en volt och skutta över ett litet kryss som låg på kanske 30-40 centimeter. Hade ett ganska normalt tempo och han gick rätt så bra. Han ville gärna smita bakom lod, släppa yttersidan och falla inåt. Då fick jag ist rida med en hög innerhand ibland, mycket ben och en väldigt massa ytterskänkel. Han fick gå så rätt mycket i båda varven och tillslut kunde jag ligga på en mindre volt, inte behöva höja handen lika mycket utan bara ibland och han smet inte lika mycket bakom lod. Han var genomsvett och jättetrött efter men han var nöjd och det var jag med :)

Hade förresten graman tills i början av galopparbetet pga jag ville att han skulle söka sig neråt ist för att bara knäppa in huvudet. Det gick bra i skritten och traven och jag behövde verkligen knappt hålla i den då, men tog av den i galoppen för där blev han bara tung i handen om han blev för låg.
Tog inga bilder så det fick bli en sara tog på mig och alice när vi sov (a)

Haha, jag ligger till vänster och alice ligger typ vid mina fötter xd FINT!


Kommentarer
Postat av: kalmarryttarna - Alma

sv. Vad tycker du om det som händer med Jason då? Hoppas jag inte spoilar något nu, men är lite besviken på att han inte blev panter ^^

2011-08-05 @ 00:28:46
URL: http://kalmarryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0