Poppe 6/8

Hoppning stod på schemat och de stog redan massa framme så jag och alice ändrade bara om pyttelite och sänkte. Var en räckes-kombination, trippelbarr, oxer, kryss och en galoppbom och vattenmatta. Skrittade fram ute, skrittade lite och jobbade, joggade bara  lite i traven och la sedan över honom i galopp. Han fick flyta på i ett ganska lungt tempo för att bara bli varm i hela kroppen. Hoppade krysset och tog galoppbommen och vattenmattan några gånger sen började vi hoppa "banan". I början var han väldigtväldigt osäker på räckerna men tog oxrarna bra. Öste över beröm när han hoppade. Sen rev han ena räcket och pga osäkerhet rev han det andra med. Sänkte allt och rullade bara i en bra galopp på allt, lite småfel men ist för att tänka på de öste jag bara på med beröm.

Guldstjärna till Poppe som var hur fin som helst från marken, fram till bettet, lyssnade på hjälperna och gick i en bra form. Han ville verkligen jobba och han var mycket mjukare än i torsdags. Tycker nästan lite synd om honom ibland för han vill och kan men ibland när det blir fel så blir han så himla nervös och vet inte vad han ska ta sig till. Det enda som går att göra är att hela tiden peppa honom till att tycka allt är roligt genom att ösa på med beröm. Jag lägger absolut ingen skuld på honom, han gjorde verkligen sitt bästa hela tiden.

Ni behöver inte tänka så mycket på min sits, vissa hopp hängde jag inte alls med. Har inte hoppat sen 17 juni och jag har inte hoppat ponny på evigheter.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0