Popp 22/12

Borstade honom länge innan och myste massor, sen la han huvudet i min famn och somnade nästan :') Han var verkligen hur lugn som helst och tänkte inte ens på att han var ensam i stallet och han tröttnade inte på att stå stilla utan slappnade av som bara den. De var verkligen supermysigt!

Jag red ner till fältet för att se om de gick att rida där för överallt annars var det djupfryst.
Vi hade tur så underlaget var faktiskt bra och det gick att rida som vanligt. Jag började iaf med att skritta i tio minuter på långa tyglar sen jobbade jag honom i skritten i tio minuter och han var fin. Efter jag flyttat honom lite, gjort volter och överböjt honom så mjuknade han och slappnade. Han tog ett väldigt fint stöd i bettet och jag skulle kunna använda sytrådar istället för tyglarna!

Började sedan trava honom i ett lungt tempo och han var verkligen tokfin! Han slappnade av, vilade på steget och försökte inte öka hela tiden. Flyttade honom lite för att mjuka upp honom yttligare och han gjorde riktigt fina skänkelvikningar och han ökade inte ens då. Han gick hela tiden i en fin mellanform och höll den stadigt i alla övergångar.

Sen kom vi till det stora problemet vi alltid har ute, galoppen. Tog den som vanligt från skritt och han lyssnade direkt och satte under sig som tusan i fattningen sen höll han ett fint och lugnt tempo. Jag kunde verkligen ha jättelätt kontakt med munnen och han låg inte alls på bettet, vilket han nästan alltid gör annars! Han hade verkligen en superbra galopp med mycket tryck i och det kändes verkligen som att jag satt i världens uppförsbacke! :D

La sedan ner honom lite lägre i formen och joggade av honom i galopp och trav innan vid skrittade hem. Ponnyn var verkligen supernöjd och frustade som bara den när jag joggade av honom och var superglad och positiv hela tiden, vilket han brukar vara mestadels men idag var det verkligen inga sura miner.

Sötponnyn som posade superfint när jag hoppade av för att fixa till padden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0