Poppe 2/12

Började skritta fram ute med Alice och Toy. Sen gick vi in i paddocken och jag började jogga Poppe lite i traven, lite volter, övergångar och halter. Han var mjuk och gjorde precis allt jag bad honom om. Gick också i en superfin form och tog bra stöd fast jag inte bad honom om de! Gick sedan över till galopp och joggade honom lite i den. Han tog galoppfattningarna superbra och galopperade i ett bra tempo och var väldigt framåt. Gasade lite ibland och de tyckte han var skoj.

Började sedan jobba honom lite i alla gångarter och han var superfin hela tiden och gjorde verkligen allt jag bad honom om. Var nästan lite tråkigt för de fanns verkligen inget att rida igenom x) Men ja, är rätt nöjd för de visar att jag red igenom honom bra senast! :) Flyttade honom sedan lite för skänlen i skritt och försökte liiite i trav. Gick helt okej men han försökte så gott han kunde.

Sedan tog jag lite skutt på två räcken och en oxer som stog uppe i paddocken. Tror dom låg på 60-70. Och de jag tränade på var bara att han skulle lyssna på mig och inte försöka smita iväg innan hindret. Vissa hopp blev superbra och han tyckte det var jätteskoj. Lät honom faktiskt sköta de mesta själv och busa lite ibland för annars tycker han de är tråkigt. Joggade sedan av honom i galopp och trav och som vanligt var han supernöjd och sökte sig lång och låg! Skrittade sedan av ute och ponnyn verkade supernöjd med ridpasset. & självklart var jag också nöjd över honom! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0