Poppe 3/12

Blev ett buspass barbacka med Alice & Sarah i paddocken, vi körde följa john och alla tre turades om att vara john. Poppe var superglad och jag lät honom gå som han ville och haha, sötponnyn sökte sig ner i form och jobbade på superbra iaf. Blev en bra blandning med massor av övergångar, volter, lite småskutt på hindrena och jag fick nästan smaka lera två gånger.. Hehe, första gången såg Poppe att de var en vattenmatta under de superlilla krysset så han hoppade superkonstigt och stort över. Jag var inte beredd och de var lite halt att sitta på ett fleecetäcke xD Plus att efter hindret så svängde han nästan direkt. Men som tur var så höll jag mig kvar även fast jag höll på att skratta tills jag grät! Sedan andra gången så började jag skratta så mycket att jag nästan tappade ballansen helt men som tur var så hann jag stanna honom så jag fick skratta!

Sen gick dom andra två in och jag fortsatte lite i paddocken för jag var tvungen att jogga av honom lååång och låg i galoppen och traven. Han var supermjuk och fin. Supernöjd med honom och det är verkligen superroligt att bara rida såhär ibland när man inte kan rida ut te.x. Sen är de superbra kondisträning för hästarna och bra träning för mig att lära mig sitta ner i traven! :D

Bild från i somras när jag red barbacka på honom för första gången.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0