Respektera åsikter

Något som jag tycker är otroligt viktigt är att man respekterar allas åsikter, oavsett vem det är och vad den än tycker. Självklart kan jag själv bli otroligt sur när någon har en helt vrickad åsikt som enligt mig är hur trög som helst, då brukar jag försöka lugna ner mig och sedan tänka att jag blir sur om folk inte accepeterar min åsikt så jag måste acceptera andras. Och självklart har jag en gräns och det är när när någon har en åsikt som är kränkade. Vare sig jag kränks eller personen kränker någon annan, då anser jag att det är lika bra att vara tyst och inte säga något alls.

Jag stör mig enormt mycket på folk som inte lyssnar när man säger sin åsikt eller blir sur för man tycker eller tänker något. Då tappar jag verkligen otorligt mycket respekt för personen i fråga och orkar helt enkelt inte bry mig om att lyssna på deras åsikter. Finns faktiskt ett antal människor jag inte orkar bry mig om längre för de helt enkelt inte accepterar mina åsikter och inte lyssnar på vad jag har att säga. En del av dom är tom gamla eller nuvarande lärare!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Exakt! Dessutom är det ju typiskt även för oss hästfolk att vi blir insnöade på just vad vi tycker och har svårt för andras åsikter... Respekt är viktigt! :-)

2011-12-19 @ 21:33:10
URL: http://gulafaran.papper.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0