Aj

Mockade 4 boxar, halmade 6, fixade vatten och hö.

Nallen (kommer kalla honom de, för han är stor och brun och nallig av sig! :')): Första gången jag sitter på hästen, han kom hem någon gång under de två veckor jag haft semester. Han är rätt stor och väldit kraftig så jag kände mig lite mini (a) Eftersom jag ska sätta igång honom nu skrittade jag först ner till sanden men där var de så j*vla mycke bromsar/blinningar eller vad fasen dom nu heter ;) Så istället hittade jag en skogsväg som jag vi skrittade på. Måste bara säga att direkt när jag kortade tyglen fick jag ett stöd i bettet, satt med en lite lägre hand än vanligt och kramade i tyglen samtidigt som jag la ett rejält stöd med skänklen. Han började trampa under sig som bara den och sen kom hela formen. SHIT VILKEN HÄST! Han var lite stel men eftersom han stått är det ju självklart att han inte är mjuk som smör. På hemvägen trippade han och när jag kortade tyglen och hade kvar stödet i benen började han trippa på stället, typ som piaff fast inte lika höga ben då. Men fräckt var det! Han var verkligen supermysig och min typ av häst. Sätter igång honom nu och ser vart vi hamnar sen.

A
: Red 8 varv runt sanden och 8 backar upp och ner. Red lätt under allt det, jäääklar va bra träning! A var snäll men lite hängig i handen, faktiskt inte sååå trött efter den träningen. Bra puls med tror jag, frågade inte K men inga sura miner iaf! :D Tror jag ska köra samma på fredag eller så kör han henne på torsdag, det får vi se!

N: Skrittade ner till sanden och skrittade runt... eh, minns inte hur många varv men vi var ute i en timme minst skulle jag tro. I början körde K Fuxan innanför så N var stissig och blev lite ledsen när han inte fick springa ikapp. Men han höll sig i skinnet och vi skrittade på. Efter K ridit hem travade vi lite smått, bara små små bitar så han fick bli lite glad. Red lite på gruset med och körde öka/minska volten. Stel som en pinne för han vägrade slappna av. Blev liite bättre i slutet men det är en del kvar. Han är sjukt nervig lilla Narmo, han kollar på allt men han är väldigt mysig iaf.

S (Soya's Star): La på sadlen, fick noll reaktion, tryckte lite på den, samma där. Spände några hål och hon kollade bara bak på mig och trodde jag var seg. Sen spände jag helt och sen gick K med henne lite i gräshagen. Jag gick sedan bredvid, tryckte lite och rörde på sadlen. Hon var lite spänd men så fort hon slappnade av hängde jag lite på henne. Hon brydde sig inte speciellt mycket så jag vände runt och vips satt jag på henne! Hon blev lite spänd och fattade inte varför jag satt på henne och inte stog på marken. Men hon gjorde aldrig något dumt. K ledde runt oss ganska länge sen började han släppa mer och mer på grimskaften när jag sa till honom. Till slut sa jag att han skulle släppa loss och det var inga problem. Skrittade runt lite, svände och sen testade jag lite trav. Travade lite i båda varven och pratade hela tiden med henne och berömde henne. Hon var superduktig och när jag tyckte de räckte skrittade jag av på nääästan halvlång tygel. Hon slappnade av superbra och var jätteduktig! Eftersom hon är körd i över ett år har hon muskler, hon kan stanna, svänga och hon vet vad framåt betyder. Så kom inte och säg att vi gjorde det för snabbt. Sen är de inte eran häst så de spelar inte er någon roll ;)

A

N

S, dock har hon växt lite nu :/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0