Jobb

Det är flera som frågat och undrat vad jag jobbar med så jag tänkte att jag kör en förklaring.

Jag jobbar i ett litet travstall i vassmolösa med tretton hästar. Jag mockar, fixar mat och vatten sen rider jag två hästar. Narmo och Anossti heter dom, N skrittas mest och A rids ofta i sanden. Sen brukar jag köra lite olika hästar men det gör jag bara än så länge när vi kör en genomkörar dag då jag & Kjell gör igenom alla hästarna och motionerar eller kör intervaller. Nästa eller nästnästa vecka ska jag rida in en annan liten häst som nästan är i ponnystorlek för hon är verkligen mini för att vara travare så hon ska ridtränar för att muskla upp sig och växa till sig.

Jag jobbar olika dagar och det kan bli en dag i veckan eller tre, det är helt olika. Jobbtiderna är också olika, det beror på när jag blir klar, när mina bussar går och så. Men när vi kör genomkörar dagar blir det oftast 08:30-15:45/16:30. Men rider jag bara blir det från 07:00-14:00, det är alltså olika. Jag älskar att det inte är några bestämda dagar för då är jag aldrig låst en speciell dag. Som när jag hade gips, då hade jag inga speciella dagar utan då jobbade jag inte alls. Samma sak när jag åker till min pappa, då säger jag bara till Kjell så tar han stallet just den veckan så kan jag jobba mer när jag kommer hem. Ibland kommer jag åka med iväg med hästarna till tävlingar men det gör jag bara om jag vill och känner för det och tycker det är kul. Och när det är på kalmartravet kan jag bara välja om jag känner för att komma dit och hjälpa till och kolla på loppen :)

Jag kommer ha detta jobbet under tiden jag går i skolan med men på jobbar jag på helger och lov. Jag älskar mitt jobb och jag är omringad av supertrevliga och mysiga hästar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0