Fanny 9/6

Red på hack pga hon har varit tjafsig i munnen! 

Skrittade fram länge för att känna så hon funkade med hack, vilket det verkade som. Sen joggade vi dom i lugnt tempo utan så mycket krav. Sen började vi galoppera och jag fick ha lite högre tempo för hon har varit lite knäpp så genom att ha högre tempo fick hon springa av sig. Sen gjorde körde vi att man skulle stå upp i lätt sits på långsidorna och gasa på lite sen skulle man sitta ner och rida ihop dom på kortsidorna. Sen började vi med lite bommar och jag fick hela tiden hålla ett lågt tempo och göra halvhalt innan bommarna och sedan mjukna massor för hon skulle tänka själv. I början gick det pannkaka, hon bara snubblade på bommarna och sket i dom. Efter ett par gånger fattade hon och då gick det superbra!

Sen hoppade vi lite olika hindren och tillslut satt vi ihop det till en bana. Det var SUPERBA träning för Fanny då hon var tvungen att tänka lite själv. Hon klarade faktiskt studsen utan problem med! I slutet sa Jeanette att det såg fint ut och att vi var fina, KUL ATT HÖRA! :D

Det roliga är att jag red lektion för Jeanette när jag var liten, runt 7-8 kanske? Hon är en VÄLDIGT duktig tränare som jag gärna rider för fler gånger! -Måste bara lägga till att småtjejerna som stog och kollade på lektionen avgudade mitt hack och de sa att jag red bra och satt fint. TAACK!

Apa, det ser oranget ut på bild. Men det är klarrött! Fanny var snygg i det iaf!

Kommentarer
Postat av: Sara Carlsson

Snyggve blev det :D:D

2011-06-11 @ 20:04:45
URL: http://carlssonpataket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0