Lär känna mig bättre

Vad heter du? Ronja Nilsson.
Smeknamn? Ronjaponja? Ronjieponjie också för den delen. Ronnies har också förekommit.
Vad har du blivit kallad genom tiderna? Ronscha! Som barn. Ibland. Sällan.
Hade dina föräldrar tänkt ge dig några andra namn? Viking om jag var en pojke. Ganska awesome.
Hårfärg? Brunt.
Ögonfärg? Bruna.
Vilken stil har du? Random! Typ jeans+t-shirt samt randiga tröjor och converse.
Sminkar du dig? Väldigt lite och väldigt sällan, så nej.
Vikt? Hoho! Spelar det roll?
Längd? 165,5cm. Ja, den sista halva centimetern ÄR viktig.
Vilka är ni i din familj? Mor, Far och storasyster.
Har du några husdjur? Biffen och Britta! Fina schäfer/rottweiler-hundar som gillar min familj men inte så många andra.
Vem betyder mest för dig i hela världen? Vet faktiskt inte. Men släkten, tror jag. Hela släkten!
Varför? För att den är störd men fin.
Vilken klass går du i? Idag: 9B på Kalmarsundsskolan. Imorgon: Ingen.
Trivs du? Japp.
Har du bra betyg? Jovars!
Har du många vänner? Inte så värst många kanske, men dom jag har är väldigt TREVLIGA! (Det som räknas.)
Favoritförfattare? Jonas Hassen Khemiri, Douglas Coupland, Haruki Murakami och så älskar jag allt Marian Keyes skriver lite sådär i HEMLIGHET. Och J.K. Rowling då. Och Jane Austen!
Bästa bok du läst? Kafka på Stranden av Haruki Murakami är sinnessjuk men underbar. Älskar också jPod av Douglas Coupland, Harry Potter (men inte Fenixordern! För den har jag inte läst än av konstiga anledningar) samt Twilight böckerna (Ja, dom är bra!).
Sämsta? Vet inte!
Favoritfilm? Amelie från Montmartre, Juno, Brokeback Mountain och massvis med filmatiseringar av Jane Austen romaner!
Favorit-tv-serie? How I met your mother, Glee, Gilmore Girls och OC.
Favoritskådespelare? Älskar Heath Ledger. Men Colin Firth är också grym!
Värsta skådespelare? Orlando Bloom.
Är du allergisk mot något? Nej.
Favoritmat? Hemmagjord hamburgare - både vegetarisk och av kött - är bara så jävla gott!
Dryck? Ja du... Flädersaft är gott. Och kallt vatten. Enkelt men gött.
Godis? Choklad, alltid!
Kaka? Vad som helst med choklad mer eller mindre. Kladdkaka är alltid gott, liksom. Och paj, äppelpaj, blåbärspaj och rabarberpaj.
Glass? Chokladglass från Sia. Kan vara bland det bästa som finns.
Frukt? Är tråkig och säger äpple.
Grönsak? I käk: tomat. Rå: typ... ruccola. Tror jag.
Årstid? Vår och tidig sommar.
Färg? Har alltid tyckt om blått.
Väder? Sol, värme, men med lite lagom svalkande vindar.
Band? Just nu är det nog Bon Iver. Fast det inte riktigt är ett band. Men typ. Och Belle and Sebastian.
Låt? re:stacks med Bon iver, Glamorous Indie Rock 'n' Roll med The Killers och Get me away from here I'm dying med Belle and Sebastian. Eller, ja. Älskar massa andra låtar också!
Vilka länder har du varit i? Indien, Spanien, Grekland, Portugal, Turkiet och Danmark.
Vilka länder vill du besöka? USA, England och Frankrike. Och något coolt långt bort.
Har du piercings? Öronen?
Biter du på naglarna? Det händer!
Snodde denna listan av Ronscha! :D

Vad heter du? Majja Holgersson Bergdahl
Smeknamn? Batman, supergud, kurt, majbritt (endast av William & mina föräldrar, jag dödar er om ni kallar mig det!!!), majsen, majsan, bög
Vad har du blivit kallad genom tiderna? Majbritt -.-
Hade dina föräldrar tänkt ge dig några andra namn? Julianna (engelskt uttal)
Hårfärg? Brunt.

Ögonfärg? Brungröna
Vilken stil har du? lite sådär.. jag..?
Sminkar du dig? Ibland.. Oftast orkar jag inte!
Vikt? såntdär vet jag inte :)
Längd? cirkus 166-168 kanske? önskar jag vore typ 2,5 METER :'(
Vilka är ni i din familj? MÅNGA!
Har du några husdjur? Massor med katter + 2 hundar
Vem betyder mest för dig i hela världen? ehh.. JAG!
Varför? För jag är bäst..?
Vilken klass går du i? sommarlov = INGEN
Trivs du? jodå, omringad av lite idioter eller korkade människor. Men visst, dom är goa på sitt sätt..
Har du bra betyg? Jadå
Har du många vänner? En del vänner och MASSA kompisar
Favoritförfattare? J.K. Rowling & Charlaine Harris
Bästa bok du läst? Parasit
Sämsta? läser inte böcker som är sämst
Favoritfilm? A walk to remeber
Favorit-tv-serie? True blood & Himym
Favoritskådespelare? Alexander Skarsgård
Värsta skådespelare? Stephen Moyer
Är du allergisk mot något? fisk
Favoritmat? olika!
Dryck? coca cola & vatten
Godis? Choklad
Kaka? oooolika
Glass? Phish Food.
Frukt? såna äpplen som på bilden!
Grönsak? GURKA
Årstid? sommar.
Färg? RÖTTRÖTTRÖTT!!!
Väder? Sol
Band? The Maine & Augustana
Låt? för tillfället denna:
Vilka länder har du varit i? ooorkar inte räkna upp
Vilka länder vill du besöka? Landet ingenstans!!!
Har du piercings? Navel, smiley, två i ena örat, töjning i andra och ett uppe i örat
Biter du på naglarna? Nope, men kan hända att jag drar av dom en bit då & då!

Kommentarer
Postat av: Carro

Sv: Hej mamma! Jag vet jag vet, jag brukar aldrig ta åt mig. Eller visst man tar åt sig sekunderna när man läser det, men sen är det som bortglömt. Och det är ganska ofta det är bra saker folk säger, jag bara menar att ibland så tycker jag att dom går över styr och skriver som om dom vore mint tränare.. jag menar det är ju min tränares jobb och inte deras. ;)

2011-06-22 @ 23:17:49
URL: http://ponyfocus.blogg.se/
Postat av: Carro

Sv: För att du låter som min mamma x) haha.



Det är precis sådär jag gör. ^^

Men nu ska jag sova.. ska upp vid 7 -.-

2011-06-22 @ 23:26:59
URL: http://ponyfocus.blogg.se/
Postat av: alice

HEJ MAJBRITT :3

2011-06-22 @ 23:34:48
URL: http://binnastoy.blogg.se/
Postat av: Madde

Åh, jag älskar att du tycker om the maine! Dom är så bäst och dom måste komma till sverige nån gång! :D

2011-06-23 @ 13:28:04
URL: http://whoeversheis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0