Träning 17/6

Till en början måste jag bara säga att detta var den dåligaste träningen jag varit med om.

I början red jag fram självständigt och Fanny gjorde allt jag bad henne om utan protester, körde lite tempoväxlingar för att hon skulle bli mer framåt och lyssna mer på hjälperna. Jag fick rida runt självständigt sådär 20-30 minuter så jag han lösgöra henne en del och få henne uppmärksam för mina hjälper. Sen efter ett tag började hon tjura med galoppfattningarna, men dom blev bättre sen i slutet iaf. Men när vi äntligen började hoppa så gick det helt okej i början, men precis som förra gången så låg vi bara och tjatade på två hindren i 20 minuter? Fanny tröttnade självklart till slut och då gick allt bara rent åt helvete. Otto bad mig slå till henne lite med spöt och då blev hon tjurig så ett tag stog hon och studsade och efter det gick hon emot ALLT. Efter det gick träningen bara utför och det slutade med att jag fick hoppa nerlagda hindren på en småtjurig häst.

Efter denna träningen insåg både jag och Annelie att det inte funkar att träna för Otto, det funkar varken för mig eller Fanny. Det är bortkastade pengar och det är saker jag bara kan träna på hemma. Jag är ganska tjurig på Otto med för han pratade med mig som om jag inte kunde något alls och när Fanny studsade runt så påpekade han att hon har en snäll pappa och att hon borde vara som honom. Det var ett dåligt träningsupplägg och Fanny hade en dålig dag och ett kasst bett (som Otto rekomenderat).

Det blev tyvärr inga bilder för vi hoppade inne -.-
Blir en bild på en av ponnyryttarna ist!

Kommentarer
Postat av: Carro

Visst är hon :D:D

2011-06-18 @ 19:21:09
URL: http://ponyfocus.blogg.se/
Postat av: Elvira Johansson - PONNY.BLOGG.SE

Fan vad tråkigt :(

2011-06-18 @ 19:33:58
URL: http://ponny.blogg.se/
Postat av: alice

sämsta*

2011-06-19 @ 00:43:31
URL: http://binnastoy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0