Förebild

Vissa människor har en skev uppfattning av vad en förebild är. Många anser att det måste vara en känd person många känner till. Vilket jag anser är helt fel. En förebild är en person som man ser upp till eller en man tycker gör bra saker. En förebild för mig är en person som står för det den tycker, inte låter sig tryckas ner av andra, gör det  den vill göra och är sig själv i alla lägen. Jag har självklart personer som förebilder med och en av dom är min älskade mormor, jag önskar jag kunde vara lika stark som hon var. Sen är en annan av mina förebilder John O' Callaghan, han verkar bara vara en underbar person och han gör det han älskar mest samtifigt som han är sig själv.

Om en person är en bra förebild eller inte kan du bara bestämma själv. Ingen kan bestämma vem du ska se upp till och vad du ska bli!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0