Narmo 13/5

Narmo är en av hästarna på mitt jobb, han är lite jobbig när man kör så han är en av hästarna jag motionerar genom att rida lilla travrundan.

Han var lite skeptisk i början för han har inte blivit riden på ett tag och han ville absolut inte stå stilla. Skrittade fram på gårdsplanen medans vi väntade på att Kjell skulle bli klar med Tess. Sedan travade jag efter Kjell & Tess ett varv sen red jag två varv själv. Han var pigg och lite tittig. Tog lite galopp några gånger så jag körde lite högre tempo i traven för att trötta ut honom. La inte i högsta växlen utan gasade bara lite. Han är en väldigt trevlig häst att rida och han tar liksom stöd i munnen och söker sig ner lite i form. Men han kan inte gå i form för de musklerna har han inte. Vilket vem som helst fattar :) Älskar verkligen att trava på travare för man flyger fram och det går sjukt fort!

Lite mobilbilder :)
Narmo på banan

Narmo innan fodringen

Söt Soya precis innan fodringen

Tess innan fodringen

Fina omgivningen runt banan :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0