Hösttips!

Mina tips för att överleva en tråkig höst som denna!

* Umgås så mycket som du kan med fina vänner som får dig att må bra, gå ut på långa höstpromenader, gå och fika, ha mysiga filmkvällar och sitt ute i mysiga filtar och prata i timmar.

* Ät mycket glass, nu tänker säkert vissa av er att jag är helgalen som säger åt er att äta glass på hösten, men så är det inte. Glass på hösten är underbart för då känns det för ett litet tag som att det är sommar. Men glassen måste avnjutas invirad i en filt i ett varmt rum, annars förstörs sommarupplevelsen.

* Har du häst så borde du passa på att rida ut så mycket som möjligt, är du uppe i stallet i bra tid så dra på reflexerna och rid ut. Passa på att åka upp till stallet lite extra tidigt på helgerna och rid ut en lite längre runda.

* Ta inte onödiga sovmornar utan lägg dig så tidigt som möjligt istället för att få vara uppe under tiden det är ljust.

* Drick så mycket kaffe, te och varm choklad du vill!

* Klä dig alltid varmt, det spelar ingen roll om du bara ska gå till skolan. Dra på dig en mysig hoodtröja eller en varm stickad tröja. Och glöm inte vantar och halsduk!

Det är mina bästa tips för att klara av hösten utan att tycka att de är dötråkigt! Jag tycker själv inte om hösten eller vintern, hade räckt med två veckor höst och en vecka vinter och snö per år. Men ja, man kan inte få allt man önskar så istället försöker jag göra det bästa utav saken! :)



Kommentarer
Postat av: Varg

Tummen upp för att du reklamar reflexer! :-)

2011-11-08 @ 22:09:19
URL: http://polarisering.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0