Oväntade resultat

Har på senaste haft tre prov som gjort mig fundersam & nöjd. Eller ja, på resultaten. Ett matteprov jag trodde jag inte kunde något alls på fick jag G på. Har lätt för matte och är smart, men efter att ha missat väldigt många mattelektioner och genomgångar pga jag var sjuk/hade ögoninflammation blev jag otroligt osäker. Dock var det ingen som fick vidare bra resultat men det tog läraren på sig! (orkar inte dra anledningarna men ja, hon är världens bästa lärare iaf).

De två senaste biologiproven vi haft har jag inte pluggat alls mycket på och jag fick bra betyg iaf. De första läste jag igenom kapitlet väldigt fort och fick ett VG och när jag läste igenom provet så hade jag massor av plus på de jag skrivit! De andra som jag skrev igår -som jag för övrigt var otroligt nervös för- fick jag ett VG - på. Vet inte riktigt om jag förtjänar det för det kändes som jag kunnat formulera mig otroligt mycket bättre och längre men jag hade bara 35 minuter på mig att skriva ett prov på 16 frågor på (en del var frågor med a&b del.)

Men ja, jag är nöjd med mig själv och detta får mig att bli otorligt taggad på faktiskt lägga ner lite mer tid. Men jag tänker inte bli en sån person som sitter och pluggar i timmar, men lite extra tid är faktiskt inte speicellt jobbigt. Och med tanke på att jag är snabblärd så har jag extra lätt för mig. Avslutar med att tacka min hjärna som låter saker fastna väldigt lätt och ja, fastnar det så sitter det kvar. Sen vill jag bara säga att jag har en del grymma lärare, visst. Vissa av dom vill jag ärligt talat skjuta, putta ner för ett stup eller kanske bara spränga i luften, men det finns några av dom som faktiskt är otroligt grymma. 


Kommentarer
Postat av: Emelie

Snygg blogg!

Hoppas du får en bra vecka :)

2011-10-27 @ 09:54:20
URL: http://hastryttaren.blogg.se/
Postat av: Carro

Sv: Jo det är klart :) men jag menade att dom som det går riktigt bra för och sätter många fina nollor, dom är oftast samspelta.. dom som stannar ut sig varje klass, bara gasar och skriker på hästen... dom är ju inte precis ett TEAM ;)



t.ex du. du är alltid en med hästen, vilken häst det än är. Jag menar dom hästarna du ridit hade aldrig hoppat dom hinderna eller ställt upp så mycket för dig och du inte hade ställt upp för dom! :D



Tror du fattar va jag menar? ;)

2011-10-27 @ 15:50:04
URL: http://baraacarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0