Poppe 13/10

Började med att skritta fram en tiominuters runda ute sen skrittade jag i pdn tio minuter och jobbade honom. Rätt lång tygel och massa volter och lite serpentiner. En del halter blev det med. Funkade rätt bra, lite stel och seg. Började sedan jogga och då red jag på serpentiner, började med att göra tre, sen gjorde jag med halter, övergångar och tempoväxlingar. När han börjat lossna lite gjorde jag mindre serpentiner och red på volter i varje böj sen la jag in halter och tempoväxlingar med. Joggade honom sedan ett varv i varje varv med volt i varje hörn. Sen gick jag in på båda volterna och låg på en åtta. La in en halt då och då i mitten, sen blev det lite volter på volten. Han blev fin i formen och mjuk och fin i sidorna.

Lät honom pausa lite sen började vi på galopparbetet. Hehe, det var inte roligt alls i början.. Han tog fattningen sjukt bra men direkt när han tagit galoppen flög huvudet upp och han ville rejsa. Fick rida med massa ben och sits och krama väääldigt försiktigt i yttertyglen för annars flög huvudet upp och han sprang bara. La mig lite på olika volter, både små och stora för att mjuka upp honom. Funkade rätt okej men han var fortfarande lite springig. Körde lite galopp i andra varvet på precis likadant sätt sen gick jag över till lite trav- och skrittrbete igen. Volter, serpentiner och övergångar. Flyttade även lite och körde bogen innanför. Tog sedan tag i galoppen igen och det gick bättre. Men han hade lite för mycket överskottsenergi för att hålla den samlade galoppen jag ville men det gick bra stundvis. Joggade sedan av honom på en åtta och fyrkanten. Han var hur mjuk som helst och sökte sig ner superlågt och trampade på SUPER. Smet sedan in och tog av sadlen sen tog jag på ett fleecetäcke och skrittade ut en tjugo-minuters runda. Sen fick ponnyn på sig dubbla fleecetäcken och fick sin kvällsmat :)

hehe, tog bilder på honom men har tappat bort min mobilsladd... IGEN -.- Ni får dom när jag hittar sladden!


Kommentarer
Postat av: Hanna

nja, vet inte har liksom haft lite problem med öronen sen dess, men jag vill ju verkligen göra om dem, örhängen är ju sjukt snygg detalj!

2011-10-13 @ 22:56:32
URL: http://lifelongdream.blogg.se/
Postat av: Hanna

sv: oj vad mycket! dock tycker jag töjningar ser läskiga ut, haha xD men de finns ju snygga ear-cuffs som man ej behöver hål till, får satsa på sådana istället! men jag saknar verkligen mina hål i öronen.. :o

2011-10-13 @ 23:02:05
URL: http://lifelongdream.blogg.se/
Postat av: Carro

Sv: Tack! Jo jag hoppas i alla fall :D

2011-10-14 @ 07:33:57
URL: http://baraacarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0