Poppe 15/10

Red till fårhagen med Alice och Toy. Vi skrittade hela vägen dit, sen travade jag bara några steg sen började vi rida i backen. Han tog i som bara den med hela ryggen och jobbade på superbra men han var stark som bara den för han ville springa FORT. Han tog fram sin envisa sida och skulle ner med huvudet, slingra sig ur formen, studsa på stället och han fick damp om jag gjorde halt eller skrittade. Han ville bara springa! Vilket är rätt skoj men när jag sitter och skrittar och sen får han damp och står och studsar på stället och trycker jag honom framåt så exploderar han så man får bara sitta och vänta ut det. Vilket är lättare sagt än gjort!

Red iaf lite backar och la mig oftast på en volt uppe på backen och jobbade igenom honom lite. Fick rida heeeeela tiden. Stöd på ytter, forma för inner och sen ge ledande tygeltag precis i rätt sekund. Det är mycket mer att hålla koll på än man tror! Sen när ponnyn bara vill att det ska gå fortare och fortare så är det inte så lätt. Poppe gick iaf fint när jag väl kom åt honom och då hade jag ingenting i handen mer än ett fint stöd! Sista vändan i backen red jag ihop honom rejält för innan hade han faktiskt slängt upp huvudet och nästan stuckit med mig xD Då jäklar var det tryck i galoppen! :D:D

Bilderna kan vara lite småsuddiga men jag valde att ha lite längre slutartid för att få dom ljusa istället för att använda blixten :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0