Poppe 2/10

Red ner till stubbåkern med Alice & Toy. Framskrittningen var att skritta dit sen började vi med att trava ett varv. Poppe var sjukt pigg och spänd och smyg-ökade hela tiden. Men han var fin. Gick i en fin form med bra påskjut bak! Men som sagt gick det lite för fort ibland men jag orkade inte tjafsa med honom om det så han fick trava på i ett rätt högt tempo med en del halvhalter för att checka av bromsen!

Hehehe, sen när vi skulle gå över till galopp så fick Poppe lite fnatt. Han vägrade först ta rätt galopp så istället studsade han runt, tog fel galopp, slängde med huvudet och lättade lite på frambenen. Men tillslut tog han rätt galopp och då jäklar lät han mig jobba. Fick sitta emot massor för han inte skulle sticka samtidigt som jag var tvungen att hålla stödet med benen för att han inte skulla sakta av. Plus att han ibland la sig i handen för att försöka sticka. Varvade iaf lite med att stå upp och sitta ner. Han var kanonfin ett litet kort tag och jag hade verkligen ingenting i handen mer än ett lätt stöd. Är nöjd med passet med tanke på att han bara gått rätt lätt igår och innan dess har han vilat sen i onsdags :)



Kommentarer
Postat av: kajsa

snygg häst:D

2011-10-02 @ 23:33:41
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0