Poppe 7/10

Blev ett kort joggingpass i paddocken fast jag hann rida igenom en del iaf. Han var fin som bara den i munnen och tog ett fint stöd men jag sumpade det rätt rejält genom att som vanligt glömma sluta handen. Vilket förstörde massor för honom då han behöver rätt mycket stöd för att han ska våga söka sig mer neråt. Man måste bara hålla lagom lång tygel och hålla handen sluten så blir det kanonbra, men ja. Lättare sagt än gjort!! Men jag skärpte mig iaf lite och försökte så gott jag kunde. I skritten flyttade vi lite sen testade jag att ha bogen lite innanför och sen rumpan lite innanför. Började lite med började med öppna och sluta. Ska försöka rida det när blir mjukare. Eftersom han är lätt för skänklarna gick det bra men ibland ålar han sig lite i skänkelvikningarna men det blir bättre hela tiden.

I traven joggade jag honom mest i en rätt lång form och red runt på lite volter. Gick väl bra om man bortser att jag fick sitta lite som Quasimodo, alltså kutryggad. Sen tappade jag självklart stödet lite då och då eftersom jag glömmer sluta handen. Men han gick kvar i den låga formen och trampade på bra iaf. I galoppen la jag upp stigbyglarna för att komma ner mer i sadlen och det gick faktiskt bra. Galoppen gick helt klart bäst idag för han sökte sig ner mer än han brukar göra och jag hade ingenting i handen mer än ett lätt stöd och han jobbade på kanon med rygg och trampade under sig bra. Allt som allt gick det helt okej. Det hade kunnat gå mycket bättre om jag hade kunnat rida bättre men det förhindrade självklart min dumma rygg och min dumma hand. Men ja, jag är hellre för mjuk i handen än för hård :) Så får försöka se det positiva i det!

Måste också tillägga att jag lindade med dom rosa lindorna på bakbenen och det blev superfint! & eftersom att jag hade rosa fick jag ta Dyón tränset med de smalare tre-delade bettet för jag hade mitt röda pannband på de andra! Det funkade iaf bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0