Utrustning

Något jag är otroligt noga med är att hästen och jag ska ha fin, hel, ren och bra utrustning som passar. Jag vill ha det fint bara för min egen skull, skulle ju inte själv gå runt med fula kläder. Hela saker är hur viktigt som helst. Jag skulle aldrig rida runt med tex. ett par tyglar som håller på att gå av. Eller jag skulle inte heller sätta på hästen ett täcke som är helt sönder. Att det ska vara rent är viktigt för att det ska hålla längre och hur kul är det kanske för en häst att få på sig smutsiga schabrak, täcken, skydd, bett eller träns? Jag skulle inte tycka om det iaf och det kan ge skav med. Att den är bra är ju en självklarhet, det kan inte vara saker som går sönder direkt.

Att den passar är superviktigt, det kan skada att rida runt med en sadel som inte passar alls, eller ett bett som är så stort att det kan vikas och klämmer. Men saker som skydd och täckesstorlekar är också viktigt att det passar. Skydden får inte vara för stora eller för små för då kanske de inte skyddar alls eller bara skaver istället för att skydda ordentligt!

Sen brukar jag också ha saker som matchar för skojs skull. För jag tycker det är roligt att ha matchande saker och känna sig fin :)


Kommentarer
Postat av: Emma ♥ Lydia

Ska vi följa varandra via bloglovin? :) Svara gärna tillbaks med en kommentar. Kram!

2011-10-09 @ 15:38:18
URL: http://youngrider.webblogg.se/
Postat av: Emma ♥ Lydia

Sv; Förlåt, jag visste inte..lite svårt att veta om det inte står någonstans om de. Sen har jag själv inte använt bloglovin men ville testa. Men okej, då vet jag!

2011-10-10 @ 06:38:19
URL: http://youngrider.webblogg.se/
Postat av: Emma - Tanneryttarna

Fina bilder, skitfin blogg! :D

2011-10-10 @ 21:31:43
URL: http://tanneryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0