Vintern

Jag hatar vintern, den bitande kylan, de superhala vägarna, de supertjocka och klumpiga kläderna. Usch nej, vintern är inget för mig. Jag gillar vår, sommar och tidig höst. Vintern kan dock vara fin ibland, tex när man sitter inne i soffan med en stoooor kopp varm choklad och ser den fina vita snön lysa upp den mörka dagen. DET är fint. Men tanken att stå ut en vinter utan ridhus eller med ridavstånd till ridhus är inte fint. Det lär bli en del snöturer men det kommer inte gå att hålla hästen fullt igång utan ridhus.

Något som dock är positivt till vintern är att man har mer på hästen och sig själv, det betyder mer att matcha med :D Jag ska köpa gosiga fleecelindor sen har jag något mysigt för Poppe som snart kommer till mig, men det får ni se sen.. Något jag tycker är ursnyggt till vintern är marinblått och fårskinn. Jag har alltid gillar fårskinn, det ser så varmt och gosigt ut. Och marinblått är galet fint och jag tycker det är den perfekta färgen. Kan aldrig bli för mycket i matchningen och det passar alla hästar. Marinblått är helt enkelt den perfekta färgen. Sen kan man ha fårskinnspadd, fårskinn på nosgrimman och kanske ett par fårskinnsskydd. Det tycker jag iaf är urfint, PÅ RÄTT HÄST. (som tur är så är poppe rätt häst, han är urfint i allt dedär ;))

Ett måste för mig på vintern är också boots. Rider ALDRIG utan boots ifall jag har broddar på hästen och eftersom jag alltid har broddar när jag rider i snön/när det är halt så är boots ett stort måste. Och i vinter blir det nog mina 2 par med catago boots som får lida, för dom är redan slitna. Sen blir det nog att köpa lite fler par boots också. Sånadär billiga eftersom dom slits så lätt ifall man använder dom ofta.

Sen ska jag utöka min ridklädersvintergarderob med, måste hitta en riktigt varm jacka jag kan rida i. Är nämligen jättelätt frusen så jag måste klä mig extra varmt! Sen blir det självklart mina älskade mountain horse jodpurs som är fodrade, hade aldrig klarat mig utan dom! Sen är varma handskar, halsduk, mössa och ett bra pannband viktigt också.

Detta är mina måsten för vintern, marinblått, fårskinn, boots och varma kläder. Samt stora mängder av varm choklad. Har ni några måsten för att ni ska klara er igenom vintern? ;)

Får hoppas på att jag kan få lite sånahär fina bilder som jag tog med Suppan fast med Poppe nu istället :)


Kommentarer
Postat av: Tilda

Guuud, så fin häst! :D

2011-10-24 @ 20:11:46
URL: http://tsjolinder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0