Poppe 2/9

Backtränade barbacka nere i fårhagen, blev ett pass med mest skritt och galopp och pyttelite lite trav. Skrittade dit och skrittade kanske tre-fyra backar(?), sen tog jag en lugn galopp uppför och skrittade nerför ett par gånger. Sen började jag jobba honom lite och krävde att han verkligen skulle jobba med hela kroppen, lät honom gå rätt så lång. Kortade bara precis när jag kom upp på backen och red några voltvarv i samlad galopp. 

I början gick det inte speciellt bra, han var så glad och ville gärna sticka xD Jag har som tur är väldigt bra balans och satt kvar när han gjorde sina glädjeskutt! Men jag höll på att flyga en gång! Skulle precis fatta galopp efter att ha skrittat nerför och då såg han en sten som han blev livrädd för och jag var inte beredd! Men jag höll mig kvar för han stannade. Hade han galopperat uppför hade jag nog inte suttit kvar x)

Efter ett tag så började jag ställa mer krav och kortade honom mer i galoppen uppför och lät honom gå lång men samlad uppe på en stor volt. Det funkade kanon och jag kunde hålla en väldigt lätt kontakt i munnen och rida mycket med sitsen och skänklarna. Han verkade supernöjd och tog i som bara den. Han har blivit lite stel för han har stått ett tag men en del släppte idag :)

Ska förresten ta vanligt tre-delat nästa gång istället för rakt, man får ju inte tävla dressyr på rakt så det är lika bra att rida på båda två så han funkar på dom :)

dom två sista tog jag på auto och han rörde sig massor så dom blev kassa, så dom fick bli svartvita ist ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0