26. Hur mina vänner beskriver mig

Carro: Hejsan! Jag fick frågan om jag kunde beskriva Majja på denna punkten och klart ställer jag upp.
Jag har känt henne i ca 5 år snart men det känns som att vi känt varande mycket längre, eller nästan som om vi vore syskon.. Nej inte sådär att vi säger att vi är systrar osv, för det är jättetöntigt när man kallar sig systrar.. Men det känns på riktigt som om vi vore syskon, eller släkt på något sätt, ibland så mycket att det är läskigt.
I alla fall, jag har inte träffat en mer ärligt och underbar person som Maja.

Vi har aldrig gått igenom den där fasen när man inte har något att prata om och det blir pinsamt tyst ni vet? Utan vi var bara sjukt bra vänner en dag. Hon är alltid ärlig, snäll och går ALDRIG bakom ryggen på någon. Är det något så säger hon det till personen och pratar med den istället för att snacka om andra med det. En sak som gjort att vi nog är där vi är idag, för dom gångerna vi bråkat har vi kunnat skrika av oss på varandra irl och inte hört från alla andra om ni fattar? Hon är inte alltid glad, men oftast haha. Med dom hon inte känner helt så är hon alltid glad, men eftersom jag nästan känner henne från topp till tå så kan hon säga allt till mig(hoppas jag) och därför sätter hon inte på sig en mask med mig.
Men annars är hon en glad, sprallig och GALEN person som man alltid kan skratta med eller gå till om man behöver prata. Man kan säga allt till henne och veta att det stannar där. Hon vet lixom i vilka lägen det ska stanna hos oss, och när det inte behöver göra det utan att man ens säger något. Hon är riktigt bra på att läsa av personer, och frågar direkt vad som hänt om något är fel, men tar såklart hänsyn till om man inte vill prata om det. Shit, detta var ett svårt uppdrag då jag blir helt känslosam när jag tänker på henne, (sitter här och smågråter).
Men som sagt, en sjukt underbar person, helt magisk. Tror ingen har något emot henne faktiskt, man kan inte tycka dåligt om henne det går bara inte.
(Lite bilder här under också, en av bilderna brukar jag inte visa, eller vill egentligen inte visa, men den kanske visar hur underbar en person kan vara?)



Alice G: Majja är den där typen som pratar högt på lektionerna brister ut i skratt mitt under en genomgång, hatar barn, kastar sockerbitar, matar Alexander med glass och aldrig går och lägger sig i tid. Men hon är även den som finns om man vill prata, vågar säga sin åsikt, någon man kan lite på, generös, positiv och åker till stallet på fredagar. För Majja är en sån person som man inte släpepr taget om när man väl lär känna henne<3

Ronja: Knasig, rolig, PRATAR MED STORA BOKSTÄVER, UNIK!

Alice J: lojal,omtänksam,flummig, brandbilig :D

Kommentarer
Postat av: alice

HAHA du tog med brandbilig :')

2012-02-25 @ 13:36:44
URL: http://binnastoy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0