But I'm dying inside.

För er alla som hatar deppinlägg - BLÄDDRA BORT. Ni andra som vill veta hur jag verkligen mår nu kan läsa vidare, men jag kan inte lova att ni har kvar samma bild av mig. Så ni som vill fortsätta tro att jag är  lycklig och mår bra hela tiden borde bläddra vidare.

Har på senaste tiden fått höra "du verkar lite nere", fått höra det från nära vänner, kompisar och lärare. Som svar på det alla sagt - JA! Jag är nere och inte bara lite. Men anledningen att många inte vet det, varken ni som läser bloggen eller mina riktigt nära vänner är för att jag spelar bra. Jag försöker bita ihop och låtsas må bra hela tiden för jag orkar inte alla frågar och jag hatar att visa mig svag. Jag hatar att öppna mig för människor och det har jag alltid gjort. Och känner jag mig själv rätt lär jag tveka minst tjugo gånger innan jag publicerar detta och jag kanske tar bort det efter ett tag, men jag vill iaf skriva det just nu..

Det finns hur många anledningar som helst att jag mår som jag mår, flera av dom vet ingen annan än jag något om och vissa andra vet väldigt få i min omgivning om, kanske sådär tre-fyra personer jag verkligen kan prata med. Annars håller jag de mesta för mig själv och visar nästan aldrig om jag mår dåligt. Jag spelar glad och låtsas att allt är bra och självklart är det bra ibland, men oftast skrattar jag bara bort saker som gör oerhört ont och ord som sårar för jag orkar inte visa mig svag. Jag gör som alla säger och biter ihop trots all j*vla skit jag får ta varje dag. Men jag antar att det börjar spricka nu. För saker börjar verkligen leta sig in i mina tankar och jag börjar släppa garden mer och mer. Det är därför folk märker skillnad på mig, för jag börjar visa vad jag verkligen känner och visar att jag faktiskt tar åt mig av vad folk säger. Vilket faktiskt ingen förstår att jag gör. Men tro mig, jag har mina svaga punkter och dom vet ingen om, men de punkterna är otroligt känsliga.

Vill bara göra klart för er alla att jag verkligen inte skrev detta inlägget för att få uppmärktsamhet! Jag vill bara reda ut en del saker och frågor. Men ah, vill ni fråga vad som pågår får ni självklart det, dock får ni respektera att jag kanske inte vill eller orkar prata om det, för det är väldigt mycket som händer just nu och jag orkar inte allt. Börjar bli jobbigare för varje dag som går att hålla masken. Menar inte heller att allt i mitt liv är kasst, för det är det inte. Finns en del bra saker i mitt liv, tex mina vänner och dendär lite extra speciella som jag aldrig vill förlora.



Kommentarer
Postat av: Jannike

Rider du Poppe fortfarende?

Som du vet har jag ju inte mått så bra heller, och mår inte helt bra än. Men för mig är stallet en fristad, att vara med Surprise är det underbaraste. Då mår jag bra och kan släppa alla tankar och känslor.

Djur är helt klart den bästa medicinen som finns ;)

2012-02-03 @ 11:09:26
URL: http://jannikeochsurprise.bloggplatsen.se
Postat av: johanna

prata med mig majjis! <3

2012-02-03 @ 13:53:19
URL: http://ttypjohannaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0