Klockren förklaring

Kikade in på alla bloggar jag läser/slöläser och såg att Alice skrivit de vi sa i söndags. Alltså en förklaring på hur man får rida Poppe "Han får man liksom sätta ett mål på och säga jag ska försöka göra detta idag. Nästan som ett sto, Man måste skicka in en ansökan och få det beviljat först(fast man har tio advokater på sin sida)."

Om man bara kollar på när jag rider Poppe så ser det nog inte så svårt ut, tror ärligt talat det ser rätt lätt ut att få honom att gå där han går. Men tro mig, det är det inte! Här snackar vi om att få göra pyttesmå förändringar precis i rätt sekund och gör man fel som ryttare så blir han frustrerad och vet inte vad han ska ta sig till för han tror att han gjort fel. Men samtidigt som man måste vara så otroligt försiktig med Poppe är han inte svår, han är mest komplicerad. Med mig vet han vad han ska göra och jobbar alltid i en bra och ärlig form förutom när han blir lite för pigg och på överallt och ingenstans humör. Men det är när man ska göra nya saker som man måste vara så otroligt försiktig och noga, alltså saker som innehåller mycket förändringar.

Trots allt detta är det en otrolig ponny om man kommer på hans sida och man förstår varandra. Sen har han kapacitet, det gäller bara att få fram det på rätt sätt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0