Poppe 23/2

Red i pdn för underlaget var kanonfint(bara tre vattenpölar) och det började mörkna plus att de blåste lite och då brukar han spänna sig så mycket. Skrittade fram rätt länge sen började jag jogga honom lite lång och låg, checkade broms, gas och att han var relativt mjuk i sidorna vilket han var. Joggade sedan fram honom lite i galoppen och sen kortade jag upp tyglarna så jag fick fram ett stöd i tyglen ist för att den skulle hänga och dingla.

Han var kanonfin och mjuk i kroppen, höll ett bra och jämt tempo i alla gångarter och man kände verkligen hur mycket baken var med och ryggen höjdes. Han fick i den formen han ville hela ridpasset och till min glädje valde han den lite lägre där han jobbar som bäst och mest(hehe, arbetsnarkoman ;)). Tog sedan ett par skutt över två små kryss och ett räcke på 50-60? Lät honom göra allt och han skötte avstånden och trycket i galoppen bra. Han var toklycklig och gjorde ett litet glädjeskutt efter vi hoppat en gång. Avslutade sedan med att jogga honom i galoppen och böjde igenom honom och han var liksidig och mjuk i båda sidorna! :D Skrittade sedan av ner till vägen med Hanna och Totte. La även in mycket skrittpauser och det blev mest skrittarbete då han inte är såå igång! Tokfin var han iaf! 

Typ denna formen fast mycket mer bärighet och stadighet!! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0