Poppe 24/2

Paddocken hade kanonfint underlag och inte en endaste vattenpöl så jag passade på att trimma lite lätt och snabbt i pdn och tog sedan en kort runda ute. Skrittade fram i paddocken och joggade som vanligt igenom i trav och galopp efter skritten så han är helt uppvärmd när man väl börjar jobba. I skritten blev det mycket halvhalter, halter, böjda spår och sen flyttade jag lite för skänklen. Lät honom gå på i lite högre tempo för att skritta igenom hela kroppen och han trampade under sig och höjde ryggen och valde ännu en gång den lite lägre formen. 

I traven var det lite undertempo och stora volter och böja igenom lite och fortfarande i samma form, kortade dock lite då och då för att checka av att han går att korta upp. Han tog ut steget bra och ryggen höjdes finfint! Galoppen fick han gå i lite högre tempo men det blev lite samma arbete som i traven mest för att checka av att han var mjuk och fin, vilket han var. Red sedan ut och galopperade några vändor där de var torrt på det lilla fältet och han var superglad! Inga krav alls utan bara ut och röra på sig i det fina vädret och i solen. Han var superglad och när jag joggat av honom skrittade jag av länge och böjde igenom honom och han var mjuk och eftergiven.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0