Poppe 5/2

Skrittade som sagt först ut med Alice och Toy ner till fårhagen. Travade och galopperade lite där och ponnyn var väldigt fin och mjuk men pigg och lite överallt och ingenstans. Så jag lät honom bara gå på en volt och krävde inget av honom men han jobbade på bra iaf och tyckte det var superskoj att jobba lite! Sedan skrittade vi tillbaka och jag valde att rida lite till nere i stora hagen för Poppe tyckte det var så himla skoj och han hade väldigt mycket energi kvar. 

Krävde lite mer av honom och han lyssnade verkligen superbra på precis allting och gjorde allt med glädje. Blev mycket tempoväxlingar, övergångar och flyttade honom lite för skänklen. Lät honom ha längre tyglar hela passet och han gick i en väldigt stadig form iaf! Sen överböjde jag honom lite i alla gångarter och han böjde igenom kanonfint och var mjuk och följsam för hjälperna. Skrittade sedan runt hagen som avskrittning och han var fortfarande pigg och superglad.

Älskar verkligen ridpass som dessa när allt verkligen faller på plats och ponnyn visar hur fin han verkligen är. Var sjukt lycklig och så jäkla stolt över honom. Detta ridpasset behövdes sen dedär skitpasset vi hade för sådär en månad sen, de har nämligen suttit lite fast i huvudet för då gick allt rent åt helvete! Så yes, jag är vääldigt nöjd :)

haha, på dessa bilder som Alice tog kan ni se att jag fick packa på mig massor av kläder och poppe fick ha två ländtäcken för de var verkligen kallt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0