Monne 6/1

Det var väldigt mörkt så jag fick ha massor av reflexer men som tur var så var himlen så pass ljus att man kunde se vart man red och runt om. Red ner till fårhagen och skrittade väldigt länge, böjde igenom lite, gjorde skänkelvikningar och massor av halter och varvbyten. Började sedan jogga honom i traven och han var lite pigg och ofokuserad så jag lät honom gå som han ville bara för att han skulle bli lite varm i kroppen. Tog sedan lite galopp i båda varven och efter det gick jag över till skritten och började jobba honom.

Jag fokuserade bara på att få honom mellan hjälperna och fram till bettet då han gärna söker sig lååågt utan att ta stöd i bettet. I början gick det  sådär men efter massor av övergångar, skänkelvikningar, volter och annat lösgörande arbete med mycket stöd i benen blev han KANONFIN! Han slappnade av, jobbade med hela kroppen och tog ett bra stöd i bettet och han gick lagon lågt och inte med huvudet nere i marken.

Jag red igenom honom ordentligt så han var verkligen supermjuk och när han gick som bäst avslutade jag och skrittade av länge. Han var verkligen supernöjd och det var jag med! :D


Kommentarer
Postat av: Caroline Bågfeldt

sv: TACK :D haha btw var bilden ful :(

2012-01-08 @ 19:53:47
URL: http://baraacarro.blogg.se/
Postat av: Caroline Bågfeldt

Sv: den på mig såklart x)

2012-01-08 @ 20:08:03
URL: http://baraacarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0