Monne 7/1

Började med att skritta ut med Alice och Totte till de lilla fältet. Men efter vi joggat hästarna där lite så bestämde vi oss för att gå tillbaka till paddocken för de var lite för ojämnt och blött i marken. När vi kom till paddocken fortsatte jag jogga honom i traven rätt kravlöst och efter han var uppvärmd gick jag över till galoppen och joggade honom där med. Efter det gick jag över till skritten och jobbade sedan igenom alla gångarter och han gick superbra! Han tog ett kanonfint stöd i bettet och trivdes superbra på det(Lånade ett sånthär bett av kanella). 

Gjorde mycket övergångar, travade över bommar, flyttade för skänklen, lite galoppombyten och han gjorde alltid de jag bad honom. Sen fick vi vara lite draghjälp åt Alice och Totte över tre galoppbommar och i början blev de lite tokigt med avstånden men sen gick det bra och han blev väldigt glad! Joggade sedan av honom och han sökte sig rätt lågt och var lugn och fin. Skrittade sedan av ute.

Monne fick ha mitt svarta träns för jag skulle ha samma bett på Poppe sen, tyckte han var riktigt snygg i svart och pullarnosgrimma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0