Poppe 7/1

Kom på nu att jag inte skrivit om detta ridpasset så gör det nu istället för det är bra att ha på minnet.

Började med att skritta fram ute sen kom jag tillbaka till paddocken fortsatte jag skritta ett tag och jobbade lite på böjda spår och massor av halter. Började sedan jogga honom och han gick fram till bettet direkt och tog ett fint stöd på det. Lånade detta bettet av Kanella och eftersom han gillar raka bett var de kanon! Jobbade honom i traven och han var verkligen superfin och väldigt mjuk i sidorna. Travade lite över bommarna, flyttade för skänklen, övergångar, tempoväxlingar och mycket volter.

Efter han var genomjobbad i traven gick jag över till galoppen. I början var han fin, bara lite för pigg och framåt så han blev lite dragig stundvis. Blev mycket halvhalter och volter så efter ett tag lugnade han sig lite. Efter ett tag blev han en djävul. Han släppte yttersidan, ignorerade mig totalt och vägrade lyssna. Jag var lugn hela tiden och försökte gång på gång med olika saker men han var så jävla jobbig så de finns inte. Orkade inte bråka för mycket så när han var rätt fin så gick jag över till traven och joggade av honom. Självklart gick han som en klocka i traven, sökte sig lågt, vilade på steget och trampade under sig som bara den. Skrittade sedan av med en nöjd ponny medans jag var rätt förbannad.

Visst att man kan ha dåliga dagar, men detta var så otroligt överdrivet. Han var verkligen bara dum för jag bad honom inte om något orimligt och han gick som en klocka innan. Jag lät dock inte min ilska gå ut över honom utan lyckades hålla mig lugn hela ridpasset.


Kommentarer
Postat av: linnea - hastochponnyryttare

hej vi har ju bytt bildlänkar och vi har en ny bildlänk nu så det skulle vara bra om du kunde byta den du har nu till våran nya :D

2012-01-16 @ 16:04:42
URL: http://hastochponnyryttare.blogg.se/
Postat av: Emma

det går säkert bättre nästa gång, fortsätt kämpa på! :D

2012-01-16 @ 20:11:37
URL: http://ponnyflickornas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0