Poppe 11/3

Tvekade som tusan på att åka till stallet men valde att ignorera värken i kroppen och pallrade mig upp till stallet med Alice och Nina! Vi tog in hästarna och fixade dom, nya röda lindorna på bak och fint matchat med det röda blingbling pannbandet och ett hv-polo schabrak! Sen skrittade vi fram ute runt "skritt-rundan" och sen red vi ner i stora hagen. I början gick det sådär, han var väldigt framåt och glad och föll lite bakom lod då och då. Jag orkade inte begära så mycket utav honom för jag kände mig rätt mör i kroppen.

Efter ett tag då han var väldigt uppvärmd och fått göra av med lite energi började jag jobba honom ordentligt och verkligen ansträngde mig. Alice fick säga till mig att höja handen för det är då han går som bäst. Jag vill nämligen ta så lite som möjligt i munnen på honom så lägger handen nästan nere vid mankammen och släpper tyglen mer och mer hela tiden. Detta gör att han gärna smyger bakom lod så jag måste börja höja handen, inte så att jag är hård i handen eller så utan väldigt mjuk men fortfarande rädd för att ta honom i munnen x)

När jag verkligen ansträngde mig och red ordentligt gick han som en klocka! Verkligen kanonfin och hur eftergiven och fin i formen som helst!!! Jobbade igenom hela kroppen och trampade under sig finfint. Nina filmade då så filmer kommer när jag fått dom från Alice :):) Han var lite stark ibland men det var när han tyckte det blev lite för jobbigt, eller så segade han ihop men mestadels så var han kanonfin och alldeles lagom på.

Söt bild på mig och Alice när vi skrittade fram ;)

hahaha, toy pälsade av sig på mig :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0