Tänker du försöka leva efter du dött eller tänker du leva nu?

något av de jobbigaste jag vet är att se folk som gör allt perfekt, så som alla egentligen kanske borde göra. sköter allt som ska skötas och är punktligare än en punkt. att se hur de sliter för att få allt perfekt och släpper aldrig taget om allt för ett tag och gör något spontant. de som har ett så strikt och planerat schema att jag får ont i magen bara av att se på det.

jag skulle aldrig orka göra allt perfekt, ha allt planerat till punkt och pricka och aldrig ha tid för att slänga in spontana saker. jag vill göra saker som får folk att tycka att jag är helt skruvad, jag vill göra saker jag mår bra av och det gör jag. både dumma och smarta, men huvudsaken är väl att jag mår bra? jag vill göra galna saker och ta alla chanser jag får, för i slutet ångrar man oftast bara att man inte tog dom.

jag tycker alla borde slå sig ur sitt skyddsnät då och då för att släppa taget om allt och bara leva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0