Fanny 27/4

Red med 2-delat eggbett med kopparrullar och remont nosgrimma. Fanny är lite vass i tänderna så när jag fattade att det inte funkade att bara ha bettet höjde jag remontnosgrimman som en vanlig nosgrimma ska sitta och satt en tygel i ringen på nosgrimman. Så jag red med 2 tyglar och hade tyglen till remonten kortast. Det trivdes hon faktiskt superbra på, dock blev hon lite tung ibland i traven, och i galoppen krävde jag inte så mycket!
Hoppade även lite och hon hoppade sjukt bra idag, lite slarvig med benen men när vi höjde blev det bättre! Hoppade 1 meter två gånger sen började hon fjanta sig massa och då la vi ner det och då överhoppade hon sig sjukt mycket! I slutet gjorde vi om hindrena till studs och hon var så sjukt slarvig med benen! Nästa gång jag åker dit blir det verkligen att träna på avstånd och att hon ska lyfta på benen :)
Kommer någon/några hoppfilmer i tidsinställda inlägg imorgon för jag åker imorgon på morgonen och kommer hem på söndag. Så jag måste fixa lite tidsinställda till er och kanske en gästbloggare?
Fina Mupp♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0