Jarl & Acaddia 17/4

Red först Jarl som är en nätt liten storhäst på ca 153-156? Han var verkligen min typ av häst, väldigt pigg och väldigt känslig för hjälperna. Men samtidigt inte för känslig. Red runt mest för att känna på honom, mycke övergångar och flytta. Han gick i ganska fin form bitvis men ibland blev han lite stark och slängde upp huvudet och sänkte ryggen, då fick jag gå in på lite volter och rida med mycket halvhalter för att få honom att tänka på annat :)
Sedan fick jag testa Acaddia lite och henne red jag ca 15 min? Lite övergångar och volter samt lite flytta! Hon hade mycket steg i sig och jag kunde verkligen inte sitta ner i traven, dock var galoppen lätt att sitta i. Mysig häst!
Lånade två bilder från Louise från när hon red Acaddia i februari :)

Kommentarer
Postat av: Hanna [FOTO]

är det accadia som malin red förut? :)

2011-04-17 @ 18:21:48
URL: http://collensphoto.blogg.se/
Postat av: Carro

Sv: Ja det är han, men jag tror att det beror på att han hoppat en gång innan sen han kom hit och han tyckte nog det var kul. När man höjer lite blir det mindre och mindre mellan hovarna och hindrerna ;)

Och det med eftergiften, jag har testat tro mig. Men hans huvud är där. Det är hans sätt att hoppa ;)

Och ryggen, jag trodde inte heller han hoppade med ryggen när jag såg provridningsfilmerna, inte ens när jag såg honom irl. Men när man sitter på känner man hur han använder ryggen ;) Himla mycket! :D

2011-04-17 @ 19:39:08
URL: http://ponyfocus.blogg.se/
Postat av: Carro

Sv: Det gör han med xd

2011-04-17 @ 19:59:59
URL: http://ponyfocus.blogg.se/
Postat av: Carro

Sv: Kanske lite gulligt, men han hade nog aldrig gått så hela tiden om han blivit inriden rätt.. han har nog inte haft något annat val, han går där som om han måste och han hatar när man tar hårt i tyglarna, så vi ser det som en kombination .. :/ lite tråkigt iofs, men det är nog så det är! ..

2011-04-17 @ 20:07:28
URL: http://ponyfocus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0