Poppe 10/12

Red som sagt nere på fältet och jag hade de tredelade och pullarnosgrimma. När vi skrittade dit var han pigg och försökte hela tiden hitta saker att bli rädd för. När vi kom fram började jag jobba honom lite i skritten och han var som vanligt kanonfin, höjde ryggen, lyssnade för hjälperna och var mjuk. Gjorde lite volter, flyttade honom lite för skänklen och gjorde halter. Han lyssnade bra men ibland ville han gärna trava istället! Skrittade rätt länge för han skulle värma upp hela kroppen eftersom de är kallt. Började sedan trava honom och han var fin i båda varven. Lite pigg som alltid men han gick i en stadig låg form och jobbade på kanon med baken! Han var lite jävlig ibland och sköt ut bogarna i volterna men det var lite mitt fel också för jag släppte ytterstödet lite. Men när jag väl red bra och gjorde rätt så gick han kanonfint! Lät honom sedan pausa vilket han tyckte var supertråkigt så han taktade och studsade lite x)

Skulle sedan ta galopp och då blev han lite överglad och jobbig. Han blir så otroligt taggad när han ska få galoppera ute och jag får verkligen bara sitta helt neutral för gör jag något så blir han helt knäpp.. Han slängde med huvudet som en tok bara jag kramade i tyglen för han skulle verkligen springa. Men jag gav mig inte så jag kramade lite i tyglen, gick in på en volt och jobbade honom lite i trav. Då slappnade han av igen och då gick jag över till skritt och tog galopp igen. Tog lite i båda varven i ett riktigt lugnt tempo och han var verkligen superfin. Jag satt mig verkligen ner i sadlen, la ett riktigt bra stöd och hade en fast handställning samtidigt som jag var väldigtväldigt mjuk och följsam. Jag fick ont i ryggen som fasen men det var helt klart värt det, han var kanonfin både när vi galopperade på rakspår och på volter.

Sen precis när jag skulle rida hem så galopperade jag och då fick han typ rycket? Slängde sig, fjantade sig, skulle sticka och höll på som fan. Han var verkligen överjävlig och de beteendet jag verkligen försökt jobba bort kom tillbaka. Kunde verkligen inte göra någonting för han vägrade lyssna under typ fem minuter.. Blir så jävla trött på honom när han gör så för jag kan verkligen inte göra något annat än att sitta hela stilla och vänta ut det. Men jag vet att han inte vill något dumt, han blir bara så glad och sånt så han inte vet vad han ska ta sig till och då blir han knäpp.. När han väl lugnade ner sig tog jag lite lugn galopp bara för att han inte skulle få vinna sen joggade jag av honom innan jag skrittade hem.

Var otroligt sur när vi kom tillbaka till stallet. Inte på honom utan på annat, men det blev liksom droppen när han var så överjävlig. Han märkte verkligen av det och la huvudet i min famn och då började jag storböla! Han har nämligen aldrig gjort det innan och han är väldigt skygg om huvudet så jag blev så otroligt lycklig och släppte på spärrarna. Det var riktigt fint och han är underbar, fast han håller på som han gör ibland. Men det är som sagt inte hans fel och jag skyller inget på honom :)



Kommentarer
Postat av: Carro

Sv: Toppen :D säg till mig när du vet :D

2011-12-10 @ 18:49:26
URL: http://baraacarro.blogg.se/
Postat av: N O O M I E

Åh, tack så jättemycket för pullartränstipset! :D Jag får anteckna Kings Saddlery då, för jag ska till GHS för första gången i mitt liv nästa år (':

2011-12-10 @ 19:02:46
URL: http://lexx.blogg.se/
Postat av: Carro

sv: BLÄ ^^

2011-12-10 @ 19:51:43
URL: http://baraacarro.blogg.se/
Postat av: Carro

Sv: Ja, men dom finns inte i butiken x) blä. men men :P

2011-12-10 @ 22:00:21
URL: http://baraacarro.blogg.se/
Postat av: Carro

Sv: SMARTASSSSS!

2011-12-10 @ 22:19:36
URL: http://baraacarro.blogg.se/
Postat av: ylva

vilka fina hästar du har! känns säkert bättre när du rider imorrn, brukar väl vara så ;)

2011-12-10 @ 22:47:33
URL: http://ponnyflickornas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0