Poppe 26/12

Red ut till fårhagen med Steffie, Anna, Hanna, Kanella, Patricia och Alice. Red runt lite uppe på "volten" och joggade fram honom. Han var avslappnad från start och sökte sig riktigt lågt. Tog sedan några backar och varvade mer arbete i alla gångarter uppe på volten. Flyttade lite för skänklen, justerade formen och gjorde mycket övergångar. Han lyssnade kanonfint, var lugn och pigg.

När jag skulle jogga honom lite i traven travade jag lite mer uppåt stenmuren för att göra en volt och byta varv i hörnet, detta slutade med att jag slog en volt och landade på rumpan framför en chockad ponny. Poppe blev nämligen rädd för stenmuren(haha?) och då slänge han sig först mot stenmuren sen bort från den och sen gjorde han en helomvändning samtidigt som han slängde runt huvudet. Eftersom jag hade mina nya ridbyxor som är helt oskodda fick jag knappt något grepp i sadlen så jag gled, stog i ena stigbyglen ett litet tag sen voltade jag och landade på marken XD Haha, första gången jag trillade av honom och jag kunde verkligen inte sluta skratta!

Red någon backe till och joggade sedan av honom, ridpasset gick överlag bra. En del fjanterier innan vi skulle ta backen med de är för han blir så otroligt glad och taggad, vilket bara är skoj! :)

Kommentarer
Postat av: Sara

hejsan! :)

vilken fin blogg du har ;)

jätte söt ponny på bilden ovan :D

2011-12-26 @ 23:37:39
URL: http://saraaholgersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0