Skydd?

Jag är otroligt petig med att alltid ha skydd eller lindor och helst boots. Jag hatar verkligen att rida utan det vare sig det är min häst eller någon annans. Känns bara otroligt fel att rida utan skydd! Jag glömde skydd en gång på Suppan för jag var sjuk och lite seg och efterbliven så jag vände direkt och satte på skydd! Anisette red jag ibland utan skydd, tex när vi badade. Hade skydd på när vi red dit, men tog alltid av dom innan vi gick ner i vattnet. Har även ridit Dattan utan skydd när vi tagit "finbilder"

Jag är otroligt petig med att alltid ha skydd eller lindor och helst boots. Jag hatar verkligen att rida utan det vare sig det är min häst eller någon annans. Känns bara otroligt fel att rida utan skydd! Jag glömde skydd en gång på Suppan för jag var sjuk och lite seg och efterbliven så jag vände direkt och satte på skydd! Anisette red jag ibland utan skydd, tex när vi badade. Hade skydd på när vi red dit, men tog alltid av dom innan vi gick ner i vattnet. Har även ridit Dattan utan skydd när vi tagit "finbilder"
Dattan hade alltid annars skydd fram&bak och oftast boots fram&bak!
Anisette hade skydd fram&bak, boots fram och teknikskydd vid hoppning!
Suppan lindade jag oftast eller så hade jag skydd fram&bak. Ibland boots fram med!
Har ni alltid skydd på era hästar?
Dattan hade alltid annars skydd fram&bak och oftast boots fram&bak!
Anisette hade skydd fram&bak, boots fram och teknikskydd vid hoppning!
Suppan lindade jag oftast eller så hade jag skydd fram&bak. Ibland boots fram med!


Har ni alltid skydd på era hästar?

Kommentarer
Postat av: Carro

Hihi, nej ^^

Förut hade jag det alltid, men eftersom han verkligen aldrig gick emot dom så var dom som splitternya hela tiden. Så red jag utan någon gång och då gick han så himla mycket bättre. Han går superbra med lindor eller utan så benskydden har jag mest när jag hoppar :) Och har inte så många lindor så blir ganska ofta att jag rider utan ;) hihi

2011-06-10 @ 07:16:02
URL: http://ponyfocus.blogg.se/
Postat av: Amelia

hejsan ;)



Jag har benskydd fram och bak på Pillan.

Det är hennes ägare som vill ha det, har inte frågat varför :) Bye

2011-06-10 @ 07:42:15
URL: http://rememberthiiss.blogg.se/
Postat av: Jannike

Jag har mest bara skydd när jag hoppar eller rider ut med Suppan för hon behöver det inte annars. Men jag brukar linda i dressyren. I hoppning har jag alltid det på alla hästar, men i dressyr har jag bara det på dom hästar som måste ha det om det är så att dom "slår" benen mot varandra. Kram

2011-06-11 @ 09:43:23
URL: http://waruikokoro.wordpress.com
Postat av: Malou

Jag rider nästan alltid med skydd fram och bak, undantag när jag bara ska skritta ut barbacka i typ 20 min. Och oftast när jag rider i skogen så har jag boots och ibland även när jag hoppar :)

2011-06-11 @ 12:44:03
URL: http://maloousan.blogg.se/
Postat av: rebecka

nej de gör jag inte om jag vet att hästen inte är en som brukar kunna göra sig illa elr nåt sånt så behöver jag inte skydd..

2011-06-11 @ 16:21:49
URL: http://finlillbecca.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0