Fanny 14/5

I början var hon lite plockig i munnen så vi bytte bett och då blev hon snabbt mjukare. Sen när jag gick på henne lite mycket (enligt henne) blev hon lite tjurig så då studsade hon lite och halvstegrade. När hon slängde ner huvudet skulle jag korta tyglen och precis då halvstregrade hon sig så mitt lillfinger pajjade!

Tog av mig sporrarna sen och efter ett litet tag gick hon som en klocka. Hur mjuk och fin som helst och det är en sån sjuk skillnad på henne. Hon kan bära sig jättebra, hon har massa muskler och hon är galet mjuk och fin när hon väl går i form. Började sedan gymnastikhoppa henne lite. Hade först ett räcke, sen ett galoppsprång sen en lite oxer. Sen bytte vi så vi hade ett räcke, två galoppsprång och sen en oxer(80cm). Sen hade vi minioxer sen två galoppsprång sen en oxer (80cm). Hon var faktiskt kvickare i benen än hon brukar när det är så lågt. De sista gångerna när de gick som bäst satt jag mig ner mellan hindrerna för att hon skulle gå ihop mer i galoppen och kunna kontrollera avståndet lite mer!

Är verkligen skitnöjd, dock lite kasst med de som hände mitt finger. Men det är sånt som händer, gärna mig med ;)

Bjuder på filmer och någon bild jag tog i hagen imorgon, nu måste jag sova för imorgon ska jag gå upp runt kvart i 9 för att jobba!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0