Sits

Min sits blir sämre och sämre? Innan ett tag var den ganska okej, bara knäslutet som var kasst. Men när man har hästar som hoppar en ur sadlen så är det inte superlätt med superbra sits! Jag har bra ballans och stadig skänkel men jag säckar lätt ihop mig och kollar ofta ner. Men i hoppningen blir den bara sämst just nu, jag måste verkligen tänka på hur jag sitter sen måste jag korta stigbyglarna minst 1 hål. Eftersom jag bara red dressyr eller red ut på Suppan hade jag alltid längre lädren än mina hopplädren så nu är jag van vid det!

Något som också är viktigt är sadlen. Jag vill ha en sadel med rejäla stöd som sitter på rätt ställen. Jag är ganska kort (runt 165-168) så sadlen behöver inte vara så framåtskuren. Jag gillar prestigesadlana, speciellt golden star. Dom sitter jag bra i, stöden är lagom stora och de är sköna(sen ett mega + är att de sitter bra på många hästar).

Ner med hälen, ligger lite mycket över henne men jag gör hellre det och ger överdriven eftergift än ingen alls!

Är för framåt i min sits, måste vänta på hästen.
Ganska nöjd.
Ganska nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0