Varför gips?

Eftersom flera har frågat tänker jag berätta varöfr jag har gips :)

När jag red Fanny senast så hade jag ett bett hon inte gillade riktigt och sen gick jag på henne lite med sporrarna och petade till henne med spöet för hon började tjafsa. Då blev hon lite tjurig så hon studsade lite, först lyfte hon baken lite och då åkte jag fram sen studsade hon fram och precis samtidigt skulle jag korta tyglen. Detta resulterade i att mitt finger åkte in med en rejäl kraft i Fanny's manke/bogblad. Det svullnade upp lite men jag fortsatte rida och jag kände faktiskt inget förrän framåt kvällen när jag kom hem. Dagen efter åkte vi till sjukhuset och jag spenderade 4,5 timme där. Hade brytit lillfingret i början av det så jag åkte hem med ett fett gips. Har haft det i en vecka och en dag och nu på måndagen som kommer ska jag ta bort det. Självklart ska de röngtas igen sen om det är helt kan jag börja rida igen. Dock måste jag vara försiktig för att jag kommer vara svagare i armen och handen.

Nu hoppas jag ni förstår annars kan ni bara fråga :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0