Poppe 15/9

Red som sagt på hacket och haha! Ja, vad ska man säga? Ponnyn fattade ingenting till en början x) Han stannade snällt och satt igång men det gör jag ju med sitsen. När när jag skulle ge ett ledande tygeltag innan jag skulle in på en volt la han huvudet på sne och fortsatta framåt x') Skrattade lite sen försökte jag igen fast med ännu mer ytterskänkel och då gick de bättre! Blev en rätt kort framskrittning sen joggade jag honom lite i traven och i början gick han verkligen med huvudet i det blå. Tog inget stöd alls så jag tog lite galopp och där vågade han ta mer stöd för i galoppen rider jag med väldigt mycket sits och ben, då behöver han inte stödet lika mycket i traven.

La mig på volten där uppe och flöt lite över en upphöjd bom, jag lät honom sköta jobbet och i början vinglade han lite sen hittade han avstånden själv. Haha, komiskt att det är jag som är problemet i hoppningen då jag vill bestämma för mycket x) Skrittade sedan lite och då vågade han lägga mer stöd i hacket så jag travade ett par steg sen avslutade jag. Gick väl helt okej tycker jag. Får se till att rida igenom honom ordentligt i helgen och nu sitter formen med bra påskjut bak i skritt och galopp, nu är det mer travarbete. Fast det blir på bett för han måste ha lite mer stöd i handen då för att komma ner lite djupare.

Men ja, hacket funkade okej och de får användas vid skritturer och lite joggning yill en början :)



Kommentarer
Postat av: Sara

Men ledande tygeltag går inte igenom på hack, det går inte att ta ledande för att det inte blir ett ledande. Så det är inte så konstigt att han inte förstod :)

2011-09-16 @ 11:20:22
URL: http://carlssonpataket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0