Poppe 18/9

Regnet öste ner men jag valde att rida iaf, och det gjorde jag rätt i! Klädde på mig mig massor med regnkläder och poppe fick ett varmt regnländtäcke och en luva(och sadel, skydd och träns med självklart). Red ett litet pass i paddocken. Började med att skritta, blev en rätt kort framskrittning för jag ville inte att han skulle kunna bli kall av regnet så jag började jogga honom rätt fort. Och han gick i form direkt!! Tog ett fint stöd i bettet och gick mellan skänklarna!

Joggade runt lite och FLYTTADE lite för skänklen och han flyttade. Red och ställde lite och han gav efter direkt och ställde igenom hela kroppen. Red på lite volter och han var mjuk och fin och ytterbogen var hela tiden på plats. Tog lite galopp efter ett tag och han var bärig i galoppen och jobbade på ordentligt. Han gick i form hela ridpasset och slappnade av!!! Fattar ni lyckan eller?! Jag var så jävla glad och nöjd alltså. Poppe var också nöjd för han tog verkligen i och jobbade med hela kroppen.

Efter var han rätt blöt på halsen och varm om kroppen så jag satte på honom ett regntäcke och gnuggade halsen med en torr handduk. Han fick sedan gå in i sin box och käka lite hö :)

bara för han är så söt :')

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0