Poppe 19/9

Red ut runt en stubbåker med Alice och Toy! Skrittade ner till åkern och började sedan jogga dom, hehe. Tog galopp upp för den lilla backen eftersom trav sliter mest och hehehe.. Kan säga som så att jag höll på att trilla av!! Red med en hand för jag käkade äpple samtidigt som jag stog upp i sadlen och sen såg poppe får i en hage och skuttar åt sidan. Men jag höll mig kvar! Fick bara en skrattattack efter ;)

Joggade iaf nästan två varv i trav. Han tog ett bra stöd i bettet men försökte smita genom att smygöka och slänga ut bogarna och slingra sig när jag gjorde volter. Men han trampade iaf under sig kanonbra och fick gå lite lägre idag för att verkligen sträcka ut ryggen samtidigt som han travade på rätt fort. Kortade ibland ihop honom lite och samlade traven bara för att checka av att bromsen funkade. Tog sedan galopp och JÄKLAR! Han tog i med hela kroppen och jag kunde verkligen inte bara sitta och åka utan jag fick rida varenda steg och då var han SJUKT fin. Tog sedan galopp i andra varvet, högervarvet. Och fasen, där var det ännu mer ridning som gällde.

Men han var fin som tusan, han jobbade i en ärlig form, man kände verkligen hur han tog i ut i tårna. Och Alice kan intyga på att jag också fick jobba, kunde knappt säga ett ord när jag red för jag fick spänna magmusklerna så sjukt mycket! Haha x)

Är iaf så j*vla nöjd med denna ponnyn, sån sjukt stor förändring på så kort tid. Men förändringen kommer i ett annat inlägg någon gång för nu ska jag duscha :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0