Poppe 24/9

Red på stubbåkern, hade remontnosgrimma, normalt 3-delat med lite mindre ringar. Började med att skritta ett och ett halvt varv och tränade på halter. Vilket inte var mindre uppskattat av Poppe som protesterade genom att studsa runt om man stod längre än ett par sekunder. Travade sedan ett varv i varje varv och la volter lite då och då. Kanonfin i formen verkligen och tog ett bra stöd i bettet. Inte för tung med samtidigt inte för lätt, med andra ord perfekt! :) Han var rätt lätt fram och tog i som bara den med baken och trampade under sig så mycket att han nästan klev på sig själv. Volterna var rätt dåliga i början då han försöker slingra sig ur formen för det blir jobbigt. Men det är nästan bara positivt nu för då måste jag verkligen rida heeeeeeela tiden. Dom sista volterna var kanonfina och han formade sig ordentligt efter innerbenet. Flyttade även lite smått några steg i båda varven och det gick helt okej.

Tog sedan galopp och han tog fattningen kanon och jobbade ordentligt under sig. Var lite stark och  tung i handen i början men direkt när jag satt mig och verkligen red så blev han kanonfin! La även volter i galoppen och det gick helt okej, fick ge ledande tygeltag och ha massor av ytterskänkel. Sen körde vi lite övergångar och halter igen och det gick faktiskt bra.

Är verkligen sjukt nöjd med ridpasset för han jobbade i en fin form hela tiden och jag kunde reglera den en del. Sen höll han ett bra tempo och försökte inte smyg-öka hela tiden. Är faktiskt även nöjd som fan med mig själv för jag tänkte verkligen hela tiden på hur jag red och jag red jävligt bra idag faktiskt! :D Verkligen nöjd med både mig själv och Poppe.



Kommentarer
Postat av: Carro

jag måste bara fråga en sak. när du broderade in batman på dina byxor hur mycket kostade det då? för du lämnade väll in dina egna ridbyxor?

och hur lång tid tog det ? :P

2011-09-28 @ 14:18:48
URL: http://baraacarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0