Poppe 27/9

Skrittade fram och tog lite trav i stora hagen sen gick vi in i paddocken. Joggade fram i en rätt låg form och han hade rätt bra bakbensaktivitet. Mjuk och fin i sidorna och tog ett fint stöd i munnen. Red på lite volter och checkade av gas och broms. Byggde sedan om hindrena lite sen tog vi lite galopp och började skutta lite. Låg väl på runt 60-70 i början? Tänkte hela tiden på att bara hålla koll på galoppen, se till så att det var ett bra tryck i den och ha honom fram till bettet hela tiden. Jag lät honom sköta avstånden själv och det gick för det mesta bra.

Hade två räcken och en oxer, alla låg väl på 90 cm i slutet tror jag? Han hoppade iaf bra och rev bara två gånger tror jag, annars var han högt över. Kul att det är sån jäkla skillnad i bärigheten och motivationen. Han drog mot hindrena ibland och sög verkligen tag i dom. Är så sjukt glad alltså. Detta kommer jag kunna leva på ett tag! Måste också tillägga att jag faktiskt red bra idag, hade rätt okej sits tror jag är lät honom sköta allt själv. Vilket jag har svårt för! Råkar ofta rida för mycket och det funkar inte på honom. Men idag gjorde jag inte det! :D

Sjukt stor skillnad sen här! Ska dra med kameran nästa gång vi hoppas så ska ni få se!! :D:D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0