Poppe 28/9

Joggade honom lite i pdn utan speciellt stora krav. Han var rätt seg, spänd och trött och hade ingen motivation till jobb. Men han fick vara för det var mest meningen att han skulle få röra på sig och bli lite lösgjord. Lät honom iaf gå lång och låg för att sträcka ut ryggen och få lite extra bakbensaktivitet. Travade mest runt lite överallt på ridbanan, inga speciella vägar utan bara lite svängar ibland. I galoppen var han väldigt seg så jag krävde inte mer av honom än att han skulle vara kvar i den låga formen och ha lite tryck i den. Det gick bra och han var rätt nöjd med att inte få så mycket krav på sig.

Ni behöver inte påpeka att jag borde räta på mig, för de vet jag. Men jag kan inte göra det just nu för varenda gång jag försöker hugger det till i ryggen..






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0