Svedala

Som de flesta av er säkert redan vet (för jag tror jag nämt det?) flyttar jag till Svedala om sådär ett år! Egentligen tänkte ju jag att jag skulle flytta till Kungsbacka men efter att ha pratat med pappa så kom vi överens om att det var bäst med Svedala ist. Har inte pratat helt om det med mamma än men hon vet att jag flyttar även fast jag kanske väljer att bo kvar i Kalmar. Jag vill bo själv nu, så är det bara! Det finns flera anledningar till att de blir Svedala istället och här är de tre starkaste anledningarna!

För det första så kommer jag bo supernära pappa, tar sådär 30-40 minuter att cykla och 18 minuter med tåg. Jag vill gärna vara med lite när Iris växer upp för det skulle kännas så fel att bara komma sådär varannan månad? Vill verkligen att hon ska se mig som en riktig storasyster! Sen så får jag träffa pappa oftare. Sen så har jag pappa i närheten fast jag vet att jag kommer klara mig galant själv.

Andra är att jag helt enkelt vet att jag trivs bra i skåne, ääääälskar verkligen skåne. Har länge funderat på att flytta till pappa men det har inte funkat eftersom jag går i skolan här. 

Det är lättare att åka från Svedala till Kalmar än det är att åka från Kungsbacka till Kalmar. Åker tåg varje gång jag ska till pappa men nu blir det tvärtom istället och det är ju inte precis jobbigt :)

Lilla hjärtat♥


Kommentarer
Postat av: Varg

Bo själv<3

2011-09-04 @ 00:43:28
URL: http://polarisering.blogspot.com/
Postat av: Jannike

Roooligt :) Det blir nära till Supp då också :)

Kramar

2011-09-05 @ 12:26:42
URL: http://waruikokoro.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0